onsdag 23 augusti 2017

Stickad tröja


En stickad tröja alltså. Efter eget mönster. Här tycker man kanske att jag skulle använt ett mönster som redan finns, som första tröjförsök. Men jag läste någonstans att kan man sticka sockar så kan man sticka en tröja, så jag tillämpade mina nyförskaffade socktrix samt använde samma bas som jag använde till min virkade tröja och faktiskt så fungerade det!

Tröjfakta:
Garn: Jaeger Monte Cristo garn som jag hittade på loppis. Mjukt och skönt.
Stickor: 4mm
Mönster: Eget, uppifrån och ner modell.



Knitted jumper.

A knitted jumper. After my own pattern. One might think that it would have been better to use an already existing pattern as a first go on jumper knitting. But, I read somewhere that if you can knit a sock you can knit a jumper, so I applied my newly found sock skills and the same idea I used for my crocheted jumper and it actually worked!

Jumper facts:
Yarn: Jaeger Monte Cristo - fleemarket find. Very soft.
Needles: 4mm
Pattern: My own, top down model.


Tack för besöket!
Thank you for visiting!

3 kommentarer:

  1. Oh my god, Anna!!! I can't believe you've knitted a jumper!!!! That's incredible! And you made up the pattern yourself - is there no end to your talents??? Was it knitted in the round? Was it knitted on circular needles? It looks perfect! I'm very impressed! xx

    SvaraRadera
  2. OMG!! you knitted it?? So beautiful!!

    SvaraRadera
  3. Du är makalös... superfin! Krrrram

    SvaraRadera