torsdag 23 maj 2013

Trädgårdsnytt




Solen lyser för det mesta med sin frånvaro, men det händer ändå en del på trädgårdsfronten. Jag försöker ta mig lite tid därute varje dag. Skön avkoppling, även om det ibland bara handlar om att titta till växterna lite.

Hjärtanen på snöre som skymtar i bakgrunden virkade jag till växthuset förra sommaren. Pyntiga och fina. Mönster finns här.


Trots att inte solen vill vara med och leka så blommar blommorna i all sin glans! Just nu kommer mina rhododendron och azaleor mer och mer för varje dag. En explosion i färg!

Min trädgårdsprincip är enkel. Växter jag tycker om planteras även om det blir en salig blandning. Men det verkar fungera ändå. Om än kanske inte på Chelsea nivå...

1 kommentar:

  1. Such pretty colours! My new garden is looking good - the peonies are starting to open - how exciting!! Thanks for email - will reply properly soon xx

    SvaraRadera