tisdag 26 februari 2013

Piffad badrumsmatta



En av våra badrumsmattor hade sett bättre dagar. Fortfarande fotvänlig och trevlig i mitten, men kanten var trist. Så jag klippte helt sonika bort den och virkade på en udd. Picot och körsbärsblommor, för varför variera sig, men nu är mattan som ny!

Jag virkade direkt i mattan, gjorde hål med en rejäl stoppnål av den vassare sorten, och sedan virkade jag i hålen, två varv fasta maskor och avslutningsvarvet picot. Blommorna virkade jag för sig och sydde sedan fast. Ett precis lagom litet projekt.

4 kommentarer:

  1. You are too good!!! Love the shot with the flipflops!
    xx

    SvaraRadera
    Svar
    1. I knew they would come in handy one day...

      xx

      Radera
  2. Åh, vilken glad matta! Strålande idé.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är rätt nöjd... fast nu vill jag nästan inte sätta fötterna på den. Kuddfodral kanske??

      Radera